субота, 25 квітня 2020 р.

27.04.2020
Весвітня історія
«Середньовічний світ Західної Європи»
Мета: здійснити узагальнення умінь і навичок, набутих учнями впродовж вивчення розділу; удосконалювати наявні вміння й навички; виховувати шанобливе ставлення до минулого людства.
Тип уроку: узагальнення, контролю та корекції навчальних досягнень учнів, оцінювання знань.
Структура уроку
I. Організація навчальної діяльності
II. Узагальнення  знань
III. Підсумки уроку
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель оголошує учням тему й основні завдання уроку, інформує про заплановані форми роботи.
II. УЗАГАЛЬНЕННЯ  ЗНАНЬ
Запитання з теми: «Замки середньовічної Європи»
1.Що таке замок? 
2.Де найчастіше будували замки? 
3.Що оточувало замок? 
4.Як відбувався штурм замку? 
5.Як називалася головна башта в замку? 
6.Розповісти як відбувався штурм донжону? 
Запитання з теми: «Рицарські турніри»
1.Хто такі рицарі? 
2.Де виникло лицарство 
3.Що таке рицарські турніри? 
4.Хто їх організовував 
5.Як відбувався бій? 
6.За чим відрізняли рицарів
7.Де він найчастіше зображався, як називається наука про герби 
8.Як відбувалася посвята в рицарі 
Напередодні дамуазо мав скупатись у ванні, потім він надягав білу сорочку, червоне сюрко, коричневий шосс, золоті шпори, й один з найстаріших лицарів (або батько) підперезував його мечем. Французькою мовою «підперезати мечем» і означало зробити лицарем. Підперезати зброєю — головна частина церемонії. Потім той, хто приймає посвяту, завдавав юнакові удару долонею по потилиці (шиї, щоці) з коротким наказом: «Будь хоробрим». Такий удар називався «куле». Це був єдиний в житті лицаря удар (ляпас), який той міг отримати, не повертаючи. Ритуал посвяти завершувався демонстрацією спритності нового лицаря: скочивши на коня, він мав уразити списом встановлену мішень, так зване «опудало».
Спочатку церемонія посвяти мала мирський характер. Потім церква включила її в релігійні рамки, перетворила на релігійну церемонію. Так встановився звичай «нічного пильнування»: напередодні посвяти, ввечері, юнак мав вирушити до храму та провести там біля вівтаря всю ніч. Він мав пильнувати й молитись. На світанку нічне пильнування скінчувалось, і церква наповнювалась людьми.
Юнак мав вистояти месу, сповідатись, причаститись, потім покласти свою зброю на вівтар і опуститись на коліна перед священиком, який благословляв його меч і потім, з молитвою, вручав його. Благословляючи зброю, церква навіювала думку, що лицар має бути християнським воїном та захисником церкви. Потім відбувалась світська частина: підперезування мечем, «ляпас», «опудало», іноді священик не тільки освячував меч, але й підперезував, тобто здійснював основний елемент посвяти.
Найчастіше посвяту в лицарі підводили до релігійних свят або здійснювали напередодні крупної битви; їй передував тривалий період навчання: майбутній лицар як дамуазо проходив навчання у досвідченого лицаря або батька.)
9.До чого зобов'язувався рицар під час присяги (щодня слухати обідню, піддавати життя небезпеці за католицьку віру, охороняти церкви і духовенство від грабіжників, охороняти вдів і сиріт, уникати несправедливого середовища і нечистого заробітку, для порятунку безневинного йти на поєдинок, відвідувати турніри тільки заради військових вправ, шанобливо служити імператорові в мирських справах, жити бездоганно перед Господом)
10.Назвіть рицарські ордени які ви знаєте (тамплієри, госпітальєри, тевтонський)
11.Що отримував рицар перемігши в турнірі  1(наречену, коня, зброю та обладунки противника)
12.Перелічити якості справжнього рицаря  (мужність, вірність, щедрість, розсудливість,витончене спілкування, куртуазність, почуття честі, вільність)
Запитання з теми: «Середньовічне суспільство»
Учні мають почергово записати до відповідного стовпчика порядковий номер події, терміну чи поняття.
1. Сеньйор 2. Вирубка лісів 3 Феодалізм 4 Внутрішня колонізація 5. Васал мого васала не мій васал 6. Магдебурське право 7. Підмайстер 8. Бюргери 9. Панщина 10."Чорна смерть" 11. Гільдія 12 Абатство
·                     Зв'язок людини і природи. Рух середньовічного населення.
  Середньовічне європейське суспільство.
  Світ середньовічного міста.
·                      
 
 
·                      
Зв'язок людини і природи. Рух середньовічного населення.
1. До чого призвела масова вирубка лісів в Англії та Франції? 
2. Що є яскравим прикладом воєнної колонізації? 
3. Що складало основу харчування середньовічної людини?  
Європейське суспільство
1. Що таке оброк? 
2. Що мав зробити васал перед тим як отримати наділ землі? 
3 Що таке феодалізм?
Середньовічне місто
1.Що таке статут? 
2.Що таке Магдебурзьке право? 
3.Що таке гільдія? 
Дивимося відео про вікінгів.
Фото:
1.Дракар.
2.Берсерк.
3.Одін.
4.Скандинавський пів-острів.
5.Скандинавські руни. 
Кросворд з теми: «Хрестові походи»


1.
  



2.

Х









Р








3.

4.



    
Е








С






5.



Т





6.




О






     7.

     8.







Н







   
О





9.



С























Ц




                                11.






 І




Запитання:
1.  В яку сторону світу вирушили хрестоносці?
2. Як звали папу римського, який закликав до 1 хрестового походу?
3. Під яким містом хрестоносці вперше розбили сельджуків 1097 року?
4. Яке місто захопили хрестоносці 15 червня 1099 року?
5. Столиця Сирії, яку захопили хрестоносці?
6. Як називали мандрівників по святим місцям?
7. Хто захопив Єрусалим 1187 року?
8. Прізвисько Фрідріха І?
9. Друга назва ордену іоаннітів?
10. Як називали Річарда І?
11. Орден створений 1118 року «храмовники»?
Відповіді:

  • Зв'язок людини і природи. Рух середньовічного населення.
1. До чого призвела масова вирубка лісів в Англії та Франції? 
2. Що є яскравим прикладом воєнної колонізації? 
3. Що складало основу харчування середньовічної людини? 
Європейське суспільство
1. Що таке оброк? 
2. Що мав зробити васал перед тим як отримати наділ землі? 
3 Що таке феодалізм? 
Середньовічне місто
1.Що таке статут?
2.Що таке Магдебурзьке право? 
3.Що таке гільдія?
Дивимося відео про вікінгів.
Фото:
1.Дракар.
2.Берсерк.
3.Одін.
4.Скандинавський пів-острів.
5.Скандинавські руни.
 Кросворд з теми: «Хрестові походи»


1.
  



2.

Х









Р








3.

4.



    
Е








С






5.



Т





6.




О






     7.

     8.







Н







   
О





9.



С























Ц




                                11.






 І




Запитання:
1.  В яку сторону світу вирушили хрестоносці?
2. Як звали папу римського, який закликав до 1 хрестового походу?
3. Під яким містом хрестоносці вперше розбили сельджуків 1097 року?
4. Яке місто захопили хрестоносці 15 червня 1099 року?
5. Столиця Сирії, яку захопили хрестоносці?
6. Як називали мандрівників по святим місцям?
7. Хто захопив Єрусалим 1187 року?
8. Прізвисько Фрідріха І?
9. Друга назва ордену іоаннітів?
10. Як називали Річарда І?
11. Орден створений 1118 року «храмовники»?
Відповіді:


ІІІ. Підсумки уроку. Висновки.
Підготуватися до тематичного оцінювання.






             
:


Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...