середа, 15 квітня 2020 р.

15.04.20
9 клас .Правознавство
Тема уроку:
ТЕМА: Адміністративні правопорушення.
МЕТА: ознайомити учнів з поняттям адміністративного права, видами адміністративних правопорушень та стягненнями, які застосовуються за їх скоєння; навчитися визначати особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх; розвивати вміння розв’язувати юридичні задачі з використанням нормативно-правових актів;виховувати повагу до законодавства.
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: адміністративне право,адміністративна відповідальність, конфіскація,адміністративний арешт
ТИП УРОКУ:комбінований
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Фронтальна бесіда
1. Назвіть, з якими галузями права ми вже ознайомились.     
2.  Які ви знаєте види юридичної відповідальності?
3. Дайте визначення правопорушення.
4. Які ви знаєте види правопорушень?
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вправа « Палітра емоцій»
1.      Адміністративне правопорушення
Розповідь вчителя
Кожне правопорушення несе за собою юридичну віповідальність.
Адміністративне право – це система адміністративних правових норм, що регулюють і охороняють особливе коло суспільних відносин у сфері державного управління. За порушення саме цієї галузі права настає адміністративна відповідальність.
Отже, адміністративне правопорушення (проступок) це – протиправна винна дія чи бездіяльність за яку передбачено адміністративну відповідальність. (записуємо в зошити поняття).
Колективна робота за завданнями
Наведіть приклади відносин,які регулюються нормами адміністративного права
Практикум
Визначте спільне в ситуаціях: юнак не придбав квиток у транспорті; дівчина перейшла вулицю на червоне світло світлофора; група підлітків брутально лається на вулиці; чоловік знаходиться з мисливською рушницею у заповіднику.
Робота з підручником
Робота зі схемою «Ознаки адміністративного правопорушення» ст..153
Схема 2
Види шкоди
Матеріальна                                    Фізична                                Моральна
Визначте, яку шкоду завдано в кожному з випадків, які зображено на фотографіях с.152. Наведіть приклади інших правопорушень і визначте шкоду, яку вони завдають
Робота над формуванням понять
Злочин – протиправне винне суспільно небезпечне діяння, або бездіяльність, скоєне особою, яка може нести відповідальність, і передбачене КкУ
Робота з документом
Опрацювати текст Ст.148 Кодексу України про адміністративні правопорушення
Завдання
Наведіть приклади застосування адміністративних стягнень, з якими ви стикалися
Вправа  - фізкультхвилинка « Так. Ні»
1-ша група. Олег був звільнений з роботи за невиконання покладених на нього трудовим договором обов'язків. (ні)
2-га група. Максим ловив рибу в забороненому місці і був оштрафований працівниками правоохоронних органів. (так)
3-тя група. Володимир не захотів виконувати вказівки замовника і не став добудовувати будинок за його проектом. (ні)
4-та група. Учень 16 років систематично порушувава правила дорожнього руху на пішохідному переході перходив на червоний сигнал світлофора. (так)
Розв'яжіть ситуацію
Іван, 16 років, та Олексій, 17 років, перебуваючи в стані алкогольного сп'яніння, нецензурно лаялися й образили відвідувачів та охоронника нічного клубу, який намагався їх вивести на вулицю.
1. Дайте правову оцінку ситуації.
2. Чи буде це діяння адміністративним правопорушенням?
3. Як ви гадаєте, яким чином вплине на розгляд справи вік правопорушників?
4. Чим відрізнялася б ситуація, у якій правопорушники не обмежилися б лайкою та образами і завдали тілесних ушкоджень відвідувачам закладу?
Завдання для груп  « Складіть піраміду адміністративних правопорушень які найчастіше скоюють неповнолітні»
Заходи впливу, що застосовують до неповнолітніх (стаття 24 Кодексу законів України про адміністративні правопорушення)
За скоєння адміністративних правопорушень щодо неповнолітніх віком від 16 до 18 років можуть бути застосовані такі методи впливу:
- зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення в потерпілого;
- попередження;
- догана або сувора догана;
- передання неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічного або трудового колективу за їхньою згодою, а також окремим громадянам на їхнє прохання.
Застосування таких заходів впливу є правом, а не обов'язком суду. Суд застосовує адміністративне стягнення або заходи виховного впливу з урахуванням особи неповнолітнього.
5.Розгляд справи про адміністративні правопорушення.
- Робота з Кодексом України стаття 213
- Рольова гра (випереджувальне завданя)
-Правопорушення, протокол,  органи ( посадові особи) уповноваження розглядати справи про адміністративні правопорушення.
Правовий практикум
Визначте серед наведених ситуацій ті, які містять ознаки адміністративного проступку.
Ситуація 1. Учні 9-го класу змовилися прогуляти уроки і переглянути в цей час новий фільм у кінотеатрі.
Ситуація 2. 16-річний Микола та його однокласник Петро нецензурно лаялись на автобусній зупинці в присутності багатьох людей.
Ситуація 3. 17-річний Михайло зірвав для своєї подруги троянди на міській клумбі
Ситуація 4. Господар садиби постійно вивозив сміття з подвір'я в лісосмугу та на околиці міста.
Ситуація 5. Студент І курсу музичного училища не сплатив за проїзд у тролейбусі.
Ситуація 6. Дев'ятикласники Юрій і Анатолій, пустуючи, пошкодили зелені насадження на дитячому майданчику.
Ситуація 7. 16-річна Катерина всупереч вимогам батьків повернулася додому не о 20-ій годині, а о 22-ій.
ІV.Закріплення нових знань і вмінь учнів
ТЕСТИ
1. Що є підставою для адміністративної відповідальності?
А) Злочин
Б) Правопорушення
В) Поведінка, що відхиляється

2. Адміністративне правопорушення - поведінка, яка набуває дії  або ... ...
А) Бездіяльність
Б) Діяння
В) Вина

3. Що відрізняє  адміністративне правопорушення від злочину?
А) Ступінь злочину
Б) Ступінь суспільної небезпеки
В) Безлад

4. Чиє ознакою адміністративного правопорушення  нанесення моральної  шкоди
А) Так
Б) Ні
В) Частково

5. До адміністративної відповідальності притягуються особи
А)  з 16 років
Б) з 14 років
В) з 18 років

6. Яке з перерахованих стягнень не належить до адміністративних стягнень?
а) Штраф;
б) оплатне вилучення;
в) взяття на поруки;
г) попередження;
д) позбавлення спеціального права.

7. До неповнолітніх віком від 16 до 18 років не застосовуються адміністративні стягнення у вигляді:
а) попередження;
б) адміністративного арешту;
в) позбавлення спеціального права;
г) штрафу;
д) конфіскації.

8. Серед запропонованих заходів визначте адміністративні стягнення, що застосовуються до неповнолітніх:
а) висилання за межі України;
б) штраф;
в) догана;
г) громадські роботи;
д) адміністративний арешт. 
9. Яким є головне завдання адміністративного права?
а) Правове регулювання шлюбних відносин у суспільстві;
б) правове регулювання організаційних, управлінських відносин у
суспільстві;
в) правове регулювання міжнародних відносин;
г) правове регулювання майнових відносин;
д) правове регулювання взаємин громадян.

10.Який орган адміністративної юрисдикції має право призначати адміністративний арешт?
а) Адміністративні комісії;
б) районні (міські) суди;
в) органи внутрішніх справ та районні (міські) суди;
г) прокурор району та органи внутрішніх справ;
д) виконком сільської або селищної ради. 
11.  Максимальний строк, на який застосовуються виправні роботи, становить:
а) до двох місяців;
б) до 10 днів;
в) до 20 днів;
г) до одного місяця;
д) до трьох місяців.

12. . Що не є доказами у справі про адміністративне правопорушення?
а) Протокол про адміністративне правопорушення;
б) акт перевірки об'єкта;
в) пояснення особи, яка притягається до адміністративної
відповідальності;
г) пояснення потерпілих, свідків;
д) висновок експерта. 
V. Підсумки уроку
 VІ. Домашнє завдання
1. Прочитати відповідний параграф підручника.
2. Ознайомившись зі ст. 184 Кодексу про адміністративні правопорушення України, визначити, яку відповідальність нестимуть батьки в разі скоєння їхніми дітьми адміністративних правопорушень.
3. Скласти тест( 12 запитань) по темі.

1 коментар:

  1. 1. Адміністративна відповідальність настає:
    - з 14 років
    - з 16 років
    - з 18 років
    2. Найсуровіше адміністративне стягнення є:
    - адміністративний арешт
    - громадські роботи
    - штраф
    3. Штраф - це вид адміністративних стягнень, який є:
    - найпоширеніший
    - непоширений
    - рідко використовується
    4. Конфіскація предмета:
    - це передача самого предмета або грошей у власність держави
    - це передача предмета або грошей самому власнику
    - це не є відчуження самого предмета або грошей
    5. Виправні роботи застосовує:
    - суд
    - поліція
    - вчитель
    6. Суд призначає громадські роботи?:
    - так
    - ні
    7. Суб'єкти адміністративно-правових відносин є:
    - громадяни України
    - іноземці
    - особи без громадянства
    - всі, що вище перераховані
    8. Суб'єкти адміністративно-правових відносин мають право подати звернення до органів державної влади:
    - так
    - ні
    - частково
    9. Адміністративний проступок - це:
    - порушення норм адміністративного права
    - не є порушення норм адміністративного права
    10. Попередження - це:
    - вид адміністративного стягнення
    - не відноситься до адміністративного стягнення
    11. Адміністративна відповідальність полягає:
    - в застосуванні до особи санкцій адміністративних норм, що реалізується в процесуальних формах, визначених законодавством
    - не полягає в застосуванні до особи санкцій адміністративних норм, що реалізується в процесуальних формах, визначених законодавством
    12. Санкція-це:
    - складова норми права, яка в разі невиконання норми визначає заходи державного впливу, здебільшого - у формі примусу
    - подяка
    - управління

    ВідповістиВидалити

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...