30.03.2020
9 клас .Історія України
Тема уроку: Архітектура та образотворче мистецтво.
9 клас .Історія України
Тема уроку: Архітектура та образотворче мистецтво.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• характеризувати розвиток українського образотворчого
мистецтва, архітектури у другій половини XIX — на початку XX ст.;
• розповідати про творчість видатних митців;
• називати видатні шедеври українського мистецтва цієї
доби.
• показувати на карті місце розташування основних
культурно-освітніх закладів та визначних пам'яток архітектури та образотворчого
мистецтва;
• пояснювати й застосовувати терміни і поняття:
«реалізм», «український модерн».
Тип
уроку: комбінований.
Обладнання: підручник ,роздатковий матеріал.
ХІД
УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
ЗНАНЬ
Складіть
логічні пари:
Іван Нечуй-Левицький, Аїда, «Кайдашева сім’я», композитор,
«Громада», Микола Лисенко, Соломія Крушельницька, М. Драгоманов, «Хазяїн»,Іван
Карпенко-Карий.
Відповіді: Іван Нечуй-Левицький - «Кайдашева сім’я» ;Іван
Карпенко-Карий-«Хазяїн»
Соломія Крушельницька- Аїда;Микола Лисенко-композитор; М.
Драгоманов-«Громада».
Бесіда
1. Які були основні ознаки розвитку українського театру?
2. Опишіть визначальні ознаки української літератури
другої половини XIX ст. У яких творах українських письменників того часу ці
ознаки дістали своє відображення?
3.Як вплинули процеси модернізації на тогочасне культурне
життя?
ІІІ
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Запитання
o Пригадайте, що таке українське національно-культурне
відродження?
Учитель.Сьогодні на уроці ми з’ясуємо чи відображалися у
живописі та архітектурі процеси українського національно-культурного
відродження?
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Романтизм,реалізм
і модерн у живописі.
У другій половині 19 ст. в українському образотворчому
мистецтві співіснують романтизм і
реалізм. Видатними художниками в дусі романтизму були- Лев Жемчужников,
Іван Соколов, Костянтин Трутовський.
Робота
з візуальними джерелами(с.266)
o Розгляньте ілюстрації.
o На прикладі поданих творів визначте характерні ознаки романтизму.
Учитель.Водночас із романтизмом в українському живописі
поширювався реалізм.
Робота
зі словником
Реалізм
– напрям у літературі та мистецтві, який сповідував
необхідність правдивого відображення дійсності.
Робота
з візуальними джерелами (с.267)
o Розгляньте ілюстрації.
o На прикладі поданих полотен розкажіть про особливості
українського реалізму.
Орієнтовані
відповіді учнів
·
В центрі
уваги-буденне життя, з його проблемами, людськими думками, зображенням подій
вітчизняної історії , природи.
Учитель. Найвідоміші представники Сергій Васильковський ,
Опанас Сластіон, Микола Пимоненко(який поєднував стилі реалізм та модерн, його
роботи «Засватана», «В розлуці»).У жанрі ліричного українського пейзажу
працювали такі українські митці, як Володимир Орловський та Сергій
Світославський.
Робота
з візуальними джерелами(с.268)
o Опрацюйте ілюстрації.
o Поясніть на прикладах ,що називають українським напрямом
у живописі на межі століть.
Учитель. В таких містах як Київ, Одеса, Харків створювалися
місцеві творчі об’єднання, художні школи, поширювалася виставкова діяльність.
Наприкінці першого десятиріччя ХХ століття лише в Києві щороку влаштовувалося
10-15 художніх виставок.
Серед художників, які застосовували нові засоби втілення
дійсності-імпресіонізм та символізм ,одне з провідних місць посідав Олександр
Мурашко( «Карусель», «Дівчина в червоному капелюшку»)
Робота
з візуальними джерелами(с.269)
o Розгляньте ілюстрації.
o Поясніть, які нові течії виникають у живописі на початку
ХХ століття?
Модерн
в архітектурі
Учитель. В архітектурі з’являється новий стиль модерн.
Робота
з підручником(с.270)
Записати закінчення речення:
o Однією з основних ідей модерна є…
o
Стиль модерн
розвивається…
o
Український модерн-
стиль….
o
Прикладом
архітектурного модерну…
o
У стилі модерну
побудовано…
o Але справжнім поетом ….
Зміни
в сільській і міській забудові
Метод
«Мозковий штурм»
o Поміркуйте, які чинники могли впливати на зміни в
архітектурі міст.
Орієнтовані
відповіді учнів
• Швидке зростання міст.
• Поява індустріальних районів.
• З’являються групи споріднених закладів та установ:
готельні комплекси, ділові центри, торгові центри, навчальні комплекси.
• Увага до ансамблевої завершеності вулиць.
Робота
з документом (с.271)
o Які характерні ознаки забудови міст визначає дослідниця?
o Які характерні ознаки забудови сіл визначає дослідниця?
Робота
з візуальними джерелами(с.273)
o Які запитання ви б поставили до цих ілюстрацій, якби
досліджували їх як історик?
V УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота
з картою(с.288)
o Визначити на карті місця розташування основних
культурно-освітніх закладів та визначних пам’яток архітектури.
Встановіть назви
архітектурних споруд та їхніх архітекторів; назви та авторів живописних
полотен.
1.
|
А. Владислав Городецький.
|
2.
|
Б. Василь Кричевський.
|
3.
|
В. Сергій Васильківський
|
4.
|
Г. Микола
Пимоненко
|
5.
|
Д. Ілля
Рєпін
|
Відповіді:
1-Г; 2-Д; 3 –А; 4-Б; 5- В.
VІ ПІДСУМКИ УРОКУ
1.Метод
«Прес»
o Я вважаю, що …
o
…тому, що…
o Отже,…
2.Скласти синквейн до слів живопис, архітектура в Україні
в середині ХІХ –на початку ХХ століття.
VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати 38 параграф підручника.
Немає коментарів:
Дописати коментар