неділя, 29 березня 2020 р.

30.03.2020
9 клас .Історія України
Тема уроку: Архітектура та образотворче мистецтво.

Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
• характеризувати розвиток українського образотворчого мистецтва, архітектури у другій половини XIX — на початку XX ст.;
• розповідати про творчість видатних митців;
• називати видатні шедеври українського мистецтва цієї доби.
• показувати на карті місце розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних пам'яток архітектури та образотворчого мистецтва;
• пояснювати й застосовувати терміни і поняття: «реалізм», «український модерн».
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник ,роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Складіть логічні пари:
Іван Нечуй-Левицький, Аїда, «Кайдашева сім’я», композитор, «Громада», Микола Лисенко, Соломія Крушельницька, М. Драгоманов, «Хазяїн»,Іван Карпенко-Карий.
Відповіді: Іван Нечуй-Левицький - «Кайдашева сім’я» ;Іван Карпенко-Карий-«Хазяїн»
Соломія Крушельницька- Аїда;Микола Лисенко-композитор; М. Драгоманов-«Громада».
Бесіда
1. Які були основні ознаки розвитку українського театру?
2. Опишіть визначальні ознаки української літератури другої половини XIX ст. У яких творах українських письменників того часу ці ознаки дістали своє відображення?
3.Як вплинули процеси модернізації на тогочасне культурне життя?
ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Запитання
o   Пригадайте, що таке українське національно-культурне відродження?
Учитель.Сьогодні на уроці ми з’ясуємо чи відображалися у живописі та архітектурі процеси українського національно-культурного відродження?
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Романтизм,реалізм і модерн у живописі.
У другій половині 19 ст. в українському образотворчому мистецтві співіснують романтизм і реалізм. Видатними художниками в дусі романтизму були- Лев Жемчужников, Іван Соколов, Костянтин Трутовський.
Робота з візуальними джерелами(с.266) 
o   Розгляньте ілюстрації.
o   На прикладі поданих творів  визначте характерні ознаки романтизму.
Учитель.Водночас із романтизмом в українському живописі поширювався реалізм.
Робота зі словником
Реалізм – напрям у літературі та мистецтві, який сповідував необхідність правдивого відображення дійсності.
Робота з візуальними джерелами (с.267)
o   Розгляньте ілюстрації.
o   На прикладі поданих полотен розкажіть про особливості українського реалізму.
Орієнтовані відповіді учнів
·        В центрі уваги-буденне життя, з його проблемами, людськими думками, зображенням подій вітчизняної історії , природи.
Учитель. Найвідоміші представники Сергій Васильковський , Опанас Сластіон, Микола Пимоненко(який поєднував стилі реалізм та модерн, його роботи «Засватана», «В розлуці»).У жанрі ліричного українського пейзажу працювали такі українські митці, як Володимир Орловський та Сергій Світославський.
Робота з візуальними джерелами(с.268)
o   Опрацюйте ілюстрації.
o   Поясніть на прикладах ,що називають українським напрямом у живописі на межі століть.
Учитель. В таких містах як Київ, Одеса, Харків створювалися місцеві творчі об’єднання, художні школи, поширювалася виставкова діяльність. Наприкінці першого десятиріччя ХХ століття лише в Києві щороку влаштовувалося 10-15 художніх виставок.
Серед художників, які застосовували нові засоби втілення дійсності-імпресіонізм та символізм ,одне з провідних місць посідав Олександр Мурашко( «Карусель», «Дівчина в червоному капелюшку»)
Робота з візуальними джерелами(с.269)
o   Розгляньте ілюстрації.
o   Поясніть, які нові течії виникають у живописі на початку ХХ століття?
Модерн в архітектурі
Учитель. В архітектурі з’являється новий стиль модерн.
Робота з підручником(с.270)
Записати закінчення речення:
o   Однією з основних ідей модерна є…
o   Стиль модерн розвивається…
o   Український модерн- стиль….
o   Прикладом архітектурного модерну…
o   У стилі модерну побудовано…
o   Але справжнім поетом ….
Зміни в сільській і міській забудові
Метод «Мозковий штурм»
o   Поміркуйте, які чинники могли впливати на зміни в архітектурі міст.
Орієнтовані відповіді учнів
• Швидке зростання міст.
• Поява індустріальних районів.
• З’являються групи споріднених закладів та установ: готельні комплекси, ділові центри, торгові центри, навчальні комплекси.
• Увага до ансамблевої завершеності вулиць.
Робота з документом (с.271)
o   Які характерні ознаки забудови міст визначає дослідниця?
o   Які характерні ознаки забудови сіл визначає дослідниця?
Робота з візуальними джерелами(с.273)
o   Які запитання ви б поставили до цих ілюстрацій, якби досліджували їх як історик?
V УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота з картою(с.288)
o   Визначити на карті місця розташування основних культурно-освітніх закладів та визначних пам’яток архітектури.
Встановіть назви архітектурних споруд та їхніх архітекторів; назви та авторів живописних полотен.

1.https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2017-ukraine-history-9-class/vlasov-2017-ukraine-history-9-class.files/image337.jpg
А. Владислав Городецький.
2. https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2017-ukraine-history-9-class/vlasov-2017-ukraine-history-9-class.files/image339.jpg
Б. Василь Кричевський.
3. https://history.vn.ua/pidruchniki/vlasov-2017-ukraine-history-9-class/vlasov-2017-ukraine-history-9-class.files/image332.jpg
В. Сергій Васильківський
4. http://restmap.com.ua/upload_picture/mp.jpg
Г. Микола Пимоненко
5. http://museum.net.ua/images/hudogniki_ukraine/Vasilkovskiy/10.jpg
Д. Ілля Рєпін
Відповіді: 1-Г; 2-Д; 3 –А; 4-Б; 5- В.
VІ ПІДСУМКИ УРОКУ
1.Метод «Прес»
o   Я вважаю, що 
o   …тому, що…
o   Отже,…
2.Скласти синквейн до слів живопис, архітектура в Україні в середині ХІХ –на початку ХХ століття.
VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати 38 параграф підручника.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...