вівторок, 24 березня 2020 р.

25.03.2020 7 клас .Історія України
Тема: Українські землі у складі Великого
            князівства Литовського. Князь Вітовт.

Мета: ознайомити учнів із становищем  земель Галицько-Волинської
            держави у складі Литви та Польщі після укладення Кревської унії.
         Вивчити причини входження земель Південно-Західної Русі до
        складу іноземних держав; висловлювати власну думку щодо причин
        відмінностей  становища українських земель у складі Литовсько-
        Руського князівства та Польського королівства; характеризувати
        внутрішню і зовнішню політику Вітовта та його наступників
        Свидригайла та Сигізмунда;  умови Городельської унії
            аналізувати події, що сприяли відновленню та остаточній ліквідації
            Київського та Волинського князівств.
             Розвивати в учнів вміння працювати з історичною картою, атласами
            та контурними картами; висловлювати власні думки, аналізуючи
            історичні джерела інформації.
             Виховувати в учнів повагу до історії, звичаїв, традицій українського
            народу. Формувати ціннісне ставлення до суспільства і держави.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: історична карта «Українські землі у складі Великого
                         князівства Литовського», підручники, атласи, контурні карти,
                         картки із завданнями для перевірки домашнього завдання,
                         картки із історичними джерелами інформації, умовна стрічка
                         часу, презентація портретної галереї князів Галицько-
                         Волинської держави та Великого князівства  Литовського.
                         Відеоматеріали про політичну діяльність Вітовта, Сигізмунда
                         і Свидригайла.

                                        Хід уроку.
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Експрес-опитування.
-         Давайте, діти, пригадаємо  який історичний період ми з вами вивчаємо на уроках історії у 7 класі?
-         Назвіть хронологічні межі цього періоду.
-         Який розділ  Середньовічної України закінчили нещодавно вивчати?
-         Чому Галицько-Волинську державу називають спадкоємицею Київської Русі?
-         Яке історичне значення Галицько-Волинської держави?
-         Назвіть причини занепаду Галицько-Волинської держави.
-         Після занепаду Галицько-Волинської держави, які держави стали претендувати на наші українські землі? 
  -         Що ви запам’ятали про унію укладену між Литвою і Польщею?
2. А зараз до вашої уваги наступне завдання «Портретна галерея князів Галицько-Волинської держави та Литовського князівства». Ви повинні вгадати історичну особу
3. Завдання на картках.
І-в: Встановити відповідність між назвою суспільного стану у князівстві Литовському та його характеристикою.
ІІ-в: Встановити відповідність між датами та подіями.
4. Робота із стрічкою часу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
  Галицько-Волинська держава припинила існування, а з нею скінчився княжий період історії України, який тривав майже п’ять століть. В той самий час, коли Галицько-Волинська держава руйнувалась, її сусіди - Литва, Польща, Московська держава - зміцнилися й приступили до загарбання нових територій, у т. ч. на українських землях.
 Оскільки найбільша частина українських земель наприкінці XІV століття  відійшла у підпорядкування Литовського князівства, а це 90%, то сьогодні на уроці ми з вами, діти, продовжимо вивчати події, що відбувались на наших землях у цей період часу.
  Тема нашого уроку: «Українські землі у складі Великого князівства Литовського. Князь Вітовт».
  Завдання уроку:
1.     Дізнатись більше про особливості Литовської експансії на українських землях.
2.     Правління Вітовта. Його внутрішня і зовнішня політика.
3.     Умови Городельської унії 1413 року.
4.     Правління наступників Вітовта: Свидригайла і Сигізмунда.
І  поповнити кожному учневі  історичний словник термінами: автономія, централізація, привілей.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Особливості Литовської експансії на українських землях.
-         робота з історичним джерелом.(уривок із праці М. Грушевського «Ілюстрована історія України», див. додаток до уроку).
-         Бесіда за питаннями:
1.     Чому  Велике князівство Литовське після вступу до нього українських земель називали Литовсько-Руською державою?
2.     Поясніть, чому приєднання українських земель до Литви відбулося майже без війн і без боротьби?
3.     Давайте разом зробимо висновок про особливості Литовської експансії на українських землях.
 2. Правління Вітовта. Його внутрішня і зовнішня політика.
- розповідь вчителя;
- словникова робота;
- обговорення ілюстрації картини Я. Матейка «Грюнвальдська битва»
- робота з картками «Умови Городельської унії»;
- перегляд відеоматеріалів «Політична діяльність Вітовта» і обговорення побаченого;
- повідомлення юних дослідників (матеріал із дитячої енциклопедії Інтернету» Вікіпедії);
- робота з історичним джерелом (підручник ст..190, «З’їзд європейських монархів у Луцьку»).
- робота в групах:
1-ша: складає 5 речень про внутрішню політику князя Вітовта.
2-га: складає 5 речень про зовнішню політику  князя Вітовта.

 3. Правління наступників Вітовта: Свидригайла і Сигізмунда.
- розповідь вчителя;
-робота з історичним джерелом (підручник ст..193 М. Грушевський про князів Олельковичів);
- повідомлення юних дослідників про Сигізмунда і Свидригайла(матеріал із дитячої енциклопедії Інтернету» Вікіпедії);
- робота з контурними картами;
- робота в парах (учні складають запитання один одному і дають відповіді на них).
 V. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
 Свою відповідь починаючи словами: Сьогодні на уроці я дізналась(-всь) про…..
V. Підсумок уроку. Домашнє завдання: скласти історичний портрет князя Вітовта,  ст..193- відповіді на запитання

Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...