вівторок, 24 березня 2020 р.

24.03.2020
Всесвітня історія, 8 клас
Узагальнююча робота №4
 з теми: «Османська імперія. Країни Східної Європи
у XVI – першій половині XVIIІ cт.»
І варіант
І рівень (1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. В яких частинах світу розташовувалася Османська імперія у період свого розквіту?
а) Азія та Америка;
б) Європа та Азія;
в) Азія та Африка;
г) Європа, Азія та Африка.
2. Як називалася війна Росії та Швеції у 1700-1721 рр.?
а) Північна;
б) Шведська;
в) Південна;
г) Московська.
3. Укажіть, про кого йдеться.
«За часів його правління Османська імперія досягла вершини своєї могутності. У результаті численних війн значно розширив територію Османської імперії. Реформував адміністрацію, армію, фінанси. Був також меценатом і поетом. Його четвертою дружиною була рем Султан, яку в Європі знали під іменем Роксолана».
а) Аббас І;
б) Селім І;
в) Надір;
г) Сулейман І.
4. Яку назву отримала абсолютна монархія в Московському царстві?
а) самодержавство;
б) конституційна монархія;
в) релігійна монархія;
г) імперія.
5. Чому початок XVII ст. в історії Московської держави називають «Смутним часом»?
а) народ був дуже засмучений смертю Івана IV Грозного;
б) у країні часто змінювалися правителі і не було стабільності;
в) у країні почалися релігійні війни;
г) розпочалось правління Федора, який отримав прізвисько «Смутний».
6. Які держави увійшли до складу Речі Посполитої?
а) ВКЛ та Польське королівство;
б) Московська держава та Польське королівство;
в) ВКЛ та Московська держава;
г) Кримське ханство та Польське королівство.
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Епоха двірцевих переворотів».
8. Перелічіть держави, з якими воювало Московське царство часів Івана ІV Грозного (мінімум 3).

9. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер поняття або назви.
1) Варшава, 2) фільварок, 3) бояри, 4) Литовські статути, 5) греко-католики, 6) опричнина, 7) стрільці, 8) Москва, 9) Боярська дума.
МОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВО


ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть відповідність між поняттями та їхніми значеннями.
1)
редут;
а)
державний орган, пізніше міністерство;
2)
колегія;
б)
державний орган з управління церквою;
3)
Синод;
в)
чиновник, який керував частиною території;
4)
губернатор.
г)
військова споруда, земляне укріплення;


д)
натуральні та грошові платежі селян феодалам.
11. Проаналізуйте текст з історичного документа та дайте відповіді на запитання.
Із Люблінської унії (про права поляків і литовців)
«Усі закони й постанови, хоч би які вони були і хоч би з якої причини видані в Литві проти польського народу, щодо заняття вищих і яких завгодно посад, що передаються й доручаються нами, також щодо маєтків і земель, щодо придбання земель і володіння ними у Великому князівстві Литовському... — усі такі закони, погодженням з усіма чинами, скасовуємо... Віднині як поляк у Литві, так і литовець у Польщі можуть купити маєток і оселитися будь-яким законним способом, і можуть за законом обіймати посаду в тій землі, у якій осядуть. Щодо духовних посад, то ми роздаватимемо їх на власний розсуд, як і було досі, не звертаючи уваги на осілість особи в тій країні».
1) Коли була прийнята Люблінська унія?
2) Які права отримували поляки та литовці?
3) Чому в документі окремо виділені духовні особи?
IV рівень (1 завдання = 3 бали)
12. Проаналізуйте причини, основні події та наслідки Північної війни? Що отримала як результат Московська держава Петра І від цієї війни? Свою думку обґрунтуйте.
Всесвітня історія, 8 клас
Узагальнююча робота №4
 з теми: «Османська імперія. Країни Східної Європи
у XVI – першій половині XVIIІ cт.»
ІІ варіант
І рівень (1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Столицею Османської імперії 1453 р. стало місто:
а) Адана;
б) Ізмір;
в) Стамбул;
г) Анкара.
2. Яке ханство визнало залежність від Османської імперії?
а) Казанське;
б) Сибірське;
в) Кримське;
г) Астраханське.
3. Хто з московських царів у 1547 р. зійшов на престол і став іменуватися «государ всієї Русі»?
а) Іван ІІІ;
б) Іван IV;
в) Лжедмитрій І;
г) Лжедмитрій ІІ.
4. Хто з османських правителів керував державою в період з 1566 по 1574 рр.?
а) Селім І Грізний;
б) Сулейман І Пишний;
в) Селім II;
г) Осман ІІ.
5. Укажіть одну з головних причин Лівонської війни:
а) намагання Московської держави отримати вихід до Чорного моря;
б) намагання Московської держави отримати вихід до Білого моря;
в) намагання Московської держави отримати вихід до Балтійського моря;
г) намагання Московської держави отримати вихід до Каспійського моря;
6. Яка подія стала початком закріпачення селян в Московській державі?
а) опричнина;
б) Лівонська війна;
в) скасовано Юр’їв день;
г) прийнято «Судебник».
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Смутні часи».
8. Перелічіть держави, з якими воювала Річ Посполита (мінімум 3).
9. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер поняття або назви.
1) Смута, 2) сейм, 3) створення центральних органів управління — приказів, 4) шляхта, 5) фільварок, 6) поява стрілецького війська, 7) опричнина, 8) уніати, 9) підкорення Сибіру.
МОСКОВСЬКЕ ЦАРСТВО


ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Установіть відповідність між містами Османської імперії та територіями, на яких вони знаходилися:
а)
Бахчисарай;
1.
Балкани;
б)
Софія;
2.
Дворіччя;
в)
Єрусалим;
3.
Єгипет;
г)
Олександрія.
4.
Палестина;


5.
Крим.
11. Зобразіть структуру правління Речі Посполитої у вигляді схеми.
IV рівень (1 завдання = 3 бали)
12. Проаналізуйте реформи московського царя Івана IV Грозного? Порівняйте правління на початку та під кінець його життя? Чи можна вважати московського царя врівноваженим і розсудливим правителем? Свою думку обґрунтуйте.
1

1

Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...