четвер, 15 квітня 2021 р.

9 клас історія України 16.04.2021

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• показувати на історичній карті території українських земель, які були у складі Російської імперії та Австро-Угорщини;

• визначати основні етапи розвитку українських земель першої половини ХХ ст.; хронологічну послідовність явищ соціально-економічного, політичного і культурного життя;

• застосовувати періодизацію вітчизняної історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель початку ХХ ст.

Тип уроку: узагальнення та контролю знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ

Повідомлення теми та цілі уроку.

ІІ. ЕТАП УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Тестові завдання закритого й відкритого типу

1. Ці будівлі об’єднує те, що вони...:

А зведені в одному місті;

Б спроектовані одним архітектором;

В споруджені на початку ХХ ст.;

Г спроектовані для театральної діяльності.

Відповідь: .

2. Про який документ йдеться в уривку з історичного джерела: «За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань — від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб” у Лубнах та першої щоденної української газети “Громадська думка” у Києві»? Відповідь: 

3. Які завдання мали бути розв’язані під час проведення Столипінської аграрної реформи? (Три можливі варіанти відповіді)

1) Розв’язання проблеми аграрного перенаселення;

2) зміцнення традиційної селянської общини (громади);

3) скасування панщини та кріпосної залежності селян;

4) сприяння зростанню товарності сільського господарства;

5) подолання кризи сільськогосподарського перевиробництва;

6) ліквідація церковного та монастирського землеволодіння;

7) зміцнення соціальної опори самодержавства на селі.

Відповідь: 

4. Що стало причиною соціально-економічних змін, наведених в уривку з історичного джерела?

«Якщо в 40 губерніях Європейської частини Росії на 1 січня 1916 р. з общини вийшло близько 24 % господарств, то в Південній Україні цей показник становив 34,2 %, а в Правобережній Україні — 50,7 %».

Відповідь: 

5. Яка галузь промисловості у Галичині на початку ХХ ст. мала найшвидші темпи розвитку?

А Цукроваріння;

Б металургійна;

В вуглевидобувна;

Г нафтовидобувна.

Відповідь: .

6. Унаслідок яких подій стало можливим представництво українців у парламентах Австро-Угорської та російської імперій?

Відповідь: 

7. Укажіть головну причину міграції українців на початку ХХ ст.?

Відповідь: 

8. Яке місце за кількісним складом посідали українці у структурі населення міст Західної України у складі Австро-Угорщини на початку ХХ ст.?

А 1; Б 2;

В 3; Г 4.

Відповідь: .

9. Внаслідок оприлюднення 17 жовтня 1905 р. Маніфесту імператора Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод...:

А фактично втратив свою чинність Емський указ;

Б упроваджено земства в губерніях Правобережної України;

В остаточно ліквідовано кріпосне право на Наддніпрянській Україні;

Г створено першу українську політичну партію на Наддніпрянській Україні. Відповідь: .

10. Переселення селян з центральних губерній Російської імперії у Наддніпрянську Україну і Слобожанщину в кінці ХІХ — на початку ХХ ст.:

А збільшило кількість жителів українських міст за рахунок іммігрантів;

Б зменшило потік трудової еміграції з Галичини у Канаду і США;

В збільшило кількість жителів українських сіл за рахунок іммігрантів;

Г уповільнило процес майнового розшарування в українських селах. Відповідь: .

11. Укажіть причини аграрного перенаселення Наддніпрянської України наприкінці XIX ст.

А Демографічний вибух і збереження великого землеволодіння;

Б соціальне розшарування селянства та зростання чисельності робітників;

В скасування панщини та міграція селянства із західноукраїнських земель;

Г поразка першої Російської революції та проведення Столипінської реформи. Відповідь: .

12. Одним із завдань земельної реформи, запровадженої П. Столипіним, було (-а):

А ліквідація великого поміщицького землеволодіння;

Б подолання кризи сільськогосподарського перевиробництва;

В зміцнення соціальної опори самодержавства на селі;

Г скасування кріпосницької залежності селян і панщини.

Відповідь: .


Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...