Тема.
Тематичне оцінювання за темою „Русь-Україна у другій половині ХІ – першій
половині ХІІІ ст.ˮ
Мета:
- оцінити рівень навчальних досягнень учнів під час вивчення теми „Русь-Україна
у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.ˮ за допомогою тестів та
розгорнутих питань;
-
перевірити вміння застосовувати
здобуті знання; систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів із теми;
виділити й актуалізувати в пам᾽яті учнів найважливіші явища та процеси;
закріпити вміння систематизувати матеріал;
-
виховувати в учнів
зацікавленість історією.
Тип уроку:
контролю та перевірки знань.
Варіант-1
Початковий
рівень
1.
Уперше половці напали на Русь:
А) 1036 р.;
Б)
1051 р.;
В) 1061 р.;
Г) 1068 р.
2.
Князівський з’їзд у Любечі відбувся у:
А) 1061 р.;
Б) 1068 р.;
В) 1097 р.;
Г) 1100 р.
3.
Автором твору «Повчання дітям» був:
А) невідомий чернець; Б) митрополит
Іларіон;
В) Володимир Мономах; Г) Даниїл
Заточник.
4.
Наступником Володимира Мономаха став:
А) Святополк;
Б) Мстислав;
В) Володимирко; Г)
Ярослав Осмомисл.
5.
Слово „Українаˮ вперше згадується в літописі:
А) 1068 р.;
Б) 1103 р.;
В) 1169 р.;
Г) 1187 р.
6.Укажіть
ім'я видатного художника ХІ – початку ХІІ ст..
А) Агапіт; Б) Нестор;
В) Алімпій;
Г) Іларіон.
Середній
рівень
7.
Розташуйте події в хронологічній послідовності.
А) Князювання Володимира Мономаха.
Б) Зруйнування Києва Андрієм Боголюбським.
В) Князювання в Києві Всеволода Ярославича.
Г) Створення нового зведення законів
«Правда Ярославичів».
8.
Заповніть пропуски в тексті.
Найдавнішим літературним твором, який
дійшов до нас, є__________________.
Він написаний ченцем Києво-Печерського монастиря__________________
у _______р.
Достатній
рівень
9.
Схарактеризуйте розвиток освіти та літератури Русі-України в період
роздробленості.
Високий
рівень
10.
Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.
Преставився великий князь руський Ярослав. А
коли ще він був живий, наставив він синів своїх, сказавши їм: «Осе я одходжу зі
світу сього. А ви, сини мої, майте межи собою любов, бо ви єсте брати від
одного отця і одної матері. І якщо будете ви в любові межи собою, то й Бог буде
в вас, і покорить він вам противників під вас, і будете ви мирно жити. Якщо ж
будете ви в ненависті жити, у роздорах сварячись, то й самі погибнете, і землю отців своїх і дідів
погубите, що її надбали вони трудом великим. Тож: слухайтесь брат брата,
пробувайте мирно. Тепер же поручаю я, – замість себе, – стіл свій, Київ,
найстаршому синові своєму, брату вашому Ізяславу. Слухайтесь його, як ото
слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я
Чернігів, а Всеволоду – Переяславль, а Ігорю – Володимир, а В'ячеславу –
Смоленськ.»
1.Про
які події йде мова в уривку? 2) Які причини призвели до появи такого
розпорядження Ярослава? 3) Які наслідки мало застосування запропонованого
Ярославом принципу?
Варіант-2
Початковий
рівень
1.
У середині ХІ ст. Русь потерпала від руйнівних нападів:
А) готів; Б)
гунів;
В) печенігів; Г)
половців.
2.
Князівський з’їзд, метою якого було припинити усобиці, відбувся в 1097 р.у:
А) Любечі; Б)
Києві;
В) Чернігові; Г)
Турові.
3.
Припинив усобиці й тимчасово відновив єдиновладдя київського князя:
А) Святослав; Б) Всеволод
Ольгович;
В) Володимир Мономах; Г) Ізяслав Мстиславич.
4.
Про похід новгород-сіверського князя проти половців розповідає:
А) «Повість минулих літ»;
Б) Київський літопис;
В) «Повчання дітям» Володимира Мономаха;
Г) «Слово о полку Ігоревім».
5.
Князювання Мстислава Володимировича охоплює період:
А) 1113-1132 рр.; Б) 1113-1125
рр.;
В) 1113-1132 рр.; Г) 1125-1132
рр.
6.
Укажіть ім'я видатного лікаря, ченця Києво-Печерського монастиря:
А) Агапіт;
Б) Нестор;
В) Алімпій;
Г) Іларіон.
Середній
рівень
7.
Розташуйте події в хронологічній послідовності.
А) Князівський з’їзд у Любечі.
Б) Похід князя Ігоря проти половців.
В) Нарада Ярославичів у Вишгороді.
Г) Початок правління Ярослава Осмомисла в Галицькому
князівстві.
8.
Заповніть пропуски в тексті.
1072 року в ________ на нараді________,__________і
________внесено зміни й доповнення до кодексу законів «Руська правда» і
створене нове зведення законів_________________________.
Достатній
рівень
9. Що
вам відомо про твір «Слово о полку Ігоревім»? Як у ньому відбилася ідея єдності
Русі?
Високий
рівень
10.
Прочитайте уривок і дайте відповіді на запитання.
Прибули Святополк
[Ізяславич], і Володимир [Всеволодович], і Давид Ігорович, і Василько
Ростиславич, і Давид Святославич, і брат його Олег і зібралися [в городі]
Любечі, щоб уладнати мир. І говорили вони один одному, кажучи: «Пощо ми губимо
Руськую землю, самі проти себе зваду маючи? А половці землю нашу розносять і
раді є, що межи нами війна донині. Відтепер з'єднаємося в одне серце й
обережімо Руську землю. Кожен хай держить отчину свою…». І на цім вони цілували
хреста: «А якщо відтепер хто на кого встане, то проти того будем ми всі і чесний хрест».
1)Про які події йде мова в уривку? 2) Які наслідки мали
прийняті князями рішення? 3) Чому, на вашу думку, не було втілено в життя
прийняті рішення?
Немає коментарів:
Дописати коментар