понеділок, 9 листопада 2020 р.

9 клас історія України

 

Практичне заняття «Програмові документи Кирило - Мефодіївського братства»

 

1.       Завдання на розвиток хронологічної компетентності.

  Переглянь уважний портрети відоміх діячів. Назви їх. Визначили, що об'єднує ціх людей. Накреслі «Лінію часу» та розташуй на ній роки Існування ОРГАНІЗАЦІЇ.

портрети Білозерський, Костомаров, Шевченко.

    

 

2.       Завдання на розвиток аксіологічної компетентності.

  Уяви, що ти член Кирило - Мефодіївського товариства. Тобі доручили Скласти Статут організації. Продумай і заготуй тези промови на засіданні перед братчиками. Виголоси промову, акцентуючі  на головних ідеях та правилах товариства.

  Використана історичний документ.

«Статут слов'янського братства св. Кирила і Мефодія »

  «Розділ І. «Головні Ідеї»

1. Візначаємо, що духовне і політичне об'єднання слов'ян є тією Справжня метою, до якої смороду повінні прагнуті.

2. Візначаємо, що під час об'єднання Кожне слов'янське плем'я повинною мати свою самостійність, а такими племенами Вважаємо: Південно-русів (українців), Північно-русів (росіян), білорусів, поляків, чехів зі словенцями, лужичан , ілліросербів з Хуру ганами (хорватами) і болгар.

3. Візначаємо, що Кожне плем'я повинною мати народне правління і Дотримуватись повної рівності співгромадян за їх народженням, Християнсько віросповіданням і станом.

4. Візначаємо, що правління, законодавство, право власності за за та освіта у всіх слов'ян повінні ґрунтуватися на святій релігії господа нашого Ісуса Христа.

5. Візначаємо, что при такій рівності освіченість и чиста мораль повінні служити умів участия в правлінні.

6. Візначаємо, что має існуваті Спільний Слов'янський собор з представителей всех племен ».

Розділ ІІ. «Головні правила»

1. Товариство утворюється з метою Поширення віщевікладеніх Ідей в основном через виховання юнацтва, літературу и прімноження Членів товариства. Товариство візнає своими покровителями святих Кирила і Мефодія и пріймає своим знаком перстень або ікону з іменамі чи зображеннями ціх святих.

2. Кожний член товариства при вступі пріймає присягу використовуват талант, працю, статки, свои Громадянські зв'язки для цілей товариства, и если б котрийсь з Членів зізналася гонінь и даже страждань за прійняті товариством Ідеї, то, відповідно до присяги,

ВІН НЕ відасть Нікого з Членів, своих побратимів.

3. У випадка, коли член потрапляє до рук ворогів и залішає в нужді Сімейство, общество допомагає Йому.

4. Кожний член товариства может Прийняти нового члена товариства, які не повідомляючі Йому імена других Членів.

8. Товариство буде прагнуті зарані про викорінення рабства и всякого прімушення бідних класів, а водночас и про повсюдне Поширення грамотності.

9. Як все общество в цілому, так и Кожний член окремо повінні узгоджуваті свои Дії з євангелійськімі правилами любові, покірності и Терпіння; правило ж «Мета віправдовує засоби» товариство візнає безбожно » .

 

3.    Завдання на розвиток інформаційної компетентності.

  Тобі до рук попал документ. Проаналізуй его и визначили, про Які події у ньом йдет. Свої думки оформи у таблиці чи схему, давши відповідь на запитання:

1.      Про якові організацію йдет у документі? Коли вона існувала?

2.      Хто входить до товариства?

3.      Які Головні Ідеї вісувалі братчики?

4.      Кім Було відношення Царське правительства до товариства?

документ

«1847 р. березня 17. -  Відношення Київського військового Подільського и Волинського Генерал - Губернатора Д. Г. Бібікова до начальника ІІІ відділення імперської канцелярії О. Ф. Орлова.

таємно                

Його ця [тельст] ву гр. А. Ф. Орлову

Шановний добродію гр. Олексій Федорович!

Студент Київського університету Петров   3 цього березня доніс попечителю Київського округу  , що він підслухав одного разу на квартирі чиновника Гулака   розмову поміщика Полтавської губ. Савича   про перевагу представницького правління, яке спростовував викладач історії в університеті Костомаров  , і познайомився з Гулаком, щоб вивідати ближче його думки, і від нього дізнався, що існує нібито Слов'янське товариство, яке має значний розвиток як в Росії, так і в інших слов'янських народів , що центр його в Москві і багато членів подорожують по Росії для його поширення, отримав від Гулака статут   цього товариства, бачив у нього кільце з написом в ім'я св. Кирила і Мефодія  , був на читанні при вийшов з Київського університету колишньому студента Навроцький  різних творів, написаних в ліберальному дусі (В тому числі вірші художника Академії мистецтв, живописця Шевченко.-  і, нарешті, дізнався, що суспільство, маючи на меті (єднання слов'ян в представницькому образі правління, передбачало діяти на юнацтво як в цивільних, так і в військових навчальних закладах.

Поспішаючи довести про них досягла до вух відомості вашого сіятельства і представляючи доставлений Петровим статут, честь маю додати, що я вважав би, чи не зволите буде наказати перебуває нині тут Гулака обшукати і, якщо у нього знайдуться підозрілі паперу або з допитів виявиться, що в Києві перебувають його співучасники, або там отримав він перші думки і ідеї про згаданої суспільстві, то його заарештувати і відправити в Київську крепостьв тамтешню слідчу комісію для доказів, допитів і подальших на місці вказівок і відкриттів.

Представляючи таке думка моя на розсуд вашого сіятельства, маю честь уклінно просити прийняти запевнення в скоєному моєму повазі і щирої відданості.

Дмитро Бібіков

17 березня 1847 р № 854, С. Петербург

Помітка про те, що бере:  17 березня 1847 р »

Для допомоги в опрацюванні історічного документу Використана пам ' ятку.

Пам'ятка "Як працювати з історічнімі Джерело"

I . Слід розрізняті джерела за рубриками: "Погляд очевидця", "Свідчення учасника подій"; "Газетний ПОВІДОМЛЕННЯ", "Погляд дослідника", "Офіційний документ".

II . Слід відповісті на Такі запитання:

1.      Що це за документ: записи у Щоденнику, лист (приватний чи офіційний), спогади, публічне Звернення чи Заклик, політичний документ (звіт, протокол, резолюція, Урядова постанова, декларація ТОЩО),   дипломатично послання, акт, уривок з історічного дослідження .

2.      Хто є автором джерела (приватна, офіційна особа, анонім)?

3.      Яка політична, національна, етнічна, службова пріналежність автора? Яким чином це впліває на его Ставлення до подій?

4.      Чи БУВ автор очевидцем подій, чи брав у них безпосередно доля?

5.      Чи є в документі Які-небудь факти, котрі допомагають делать Висновки относительно мети создания документа?

6.      Коли з'явилося джерело? Чи БУВ документ написаний у тій годину, коли стало Подія, відразу после неї чи через декілька днів, тіжнів, місяців або даже років потому?

7.      Автор просто сообщает про сітуацію, передает інформацію або опісує, что сталося, чи ж документ містіть кож подивись, Висновки и рекомендації?

8.      Чи намагається автор дати об'єктивний и осмислення описание того, что сталося?

9.      Чи є в документі Які-небудь тверджень або фрази, Які свідчілі б про уподобання автора, его Ставлення до якої-небудь групи людей або точки зору?

10.  Чи є в тексті факти, что дають вам Підстави вважаті цею документ достовірнім Джерелом информации?

 

4.       Завдання на розвиток мовленнєвої компетентності.

  Увіть, что ві на засіданні братс т ва. Микола Костомаров представивши вам свою програму для Обговорення. У форме діалогу вісловіть свое мнение относительно наведення тез. Запропонуйте свои Ідеї, Які б вісвітлювалі питання розвитку української державності.

 

документ

« Книга буття українського народу, або Закон Божий»

                             

« 95. Лежить в могилі Україна, но не вмерла.
96.   Бо голос ее, голос, что звав всю Слов'янщіну на свободу и братство, розійшовся по світу слов'янському. І одізвався ВІН, тієї голос України, в Польщі, коли 3 травня ухвалили поляки, Щоб не Було панів, а всі були б Рівні в Речі Посполітій, а того Хотіла Україна ще за 120 літ до того.

103. Бо голос України НЕ затих. І встане Україна зі своєї могили и снова озоветься до всіх братів своих слов'ян, и почують крик ее, и встане Слов'янщінаі НЕ позостанеться ні царя, ні царевича, ні царівні, ні князя, ні графа, ні герцога, ні сіятельства, ні превосходительства, ні пана, ні боярина, ні кріпака, ні холопа - ні в Московщіні, ні в Польщі, ні в Україні, ні в Чехії, ні у хорутан, ні у сербів, ні у болгар.

104. І Україна буде непідлеглою річчю. Посполитою в союзі Слов'янськім.

Україна встане із своєї могили і кликне знову до братів-слов’ян, і почують її поклик, встане Слов’янщина, і не зостанеться в ній ні царя, ні князя, ні графа, ні герцога, ні сіятельства, ні превосходительства, ні пана, ні боярина, ні мужика, ні холопа, ні в Великій Росії, ні в Польщі, ні на Україні, ні в Чехії, ні у хорутан, ні в сербів, ні у болгарів. І Україна буде незалежною республікою в слов’янськім союзі. Тоді скажуть всі народи, показуючи на те місце, де на карті буде намальована Україна: «От камінь, відкинений будівничим, - а він ліг основою всього».

 

5.      Завдання на розвиток аксіологічної компетентності.

  На засіданні круглого столу на тему «Значення Кирило-Мефодіївського братства» думки науковців розділіліся на две групи. Одна частина обґрунтовувала мнение з лисиць та шефа жандармів графа Орлова до імператора Миколи І в якому ВІН написавши:  «Суспільство було не більше як вчений марення трьох молодих людей». Інші науковці погоджуваліся з вислову Михайла Грушевського: « Від Кирило-Мефодіє в ського братства веде свою Історію весь новий український політичний рух ».

  Яку мнение підтрімаєш ти? Поясни свой вибір, вікорістовуючі історичні джерела.

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...