Громадянська освіта, 10 клас
ШКОЛА – ПРОСТІР ДЕМОКРАТІЇ
Очікувані результати: - учень/учениця називає ефективні форми участі вчителів, учнів та батьків у врядуванні школою; - розуміє роль учнівського самоврядування у процесі соціалізації та громадянського становлення школярів; - налагоджує партнерські стосунки зі шкільною адміністрацією, вчителями; - бере участь у демократичних процедурах на рівні школи; - сприймає школу як простір демократії та територію прав людини. План уроку: 1. Шкільна громада. 2. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. 3. Врядування та управління школою. 4. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). 5. Принципи та цінності учнівського самоврядування. 6. Моделі учнівського самоврядування. 7. Школа і місцева громада.
ХІД УРОКУ: І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань Запитання для фронтальної бесіди: Наведіть приклади форм безпосередньої участі громадян у місцевому самоврядуванні.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Завдання для обговорення: Назвіть відомі вам органи учнівського самоврядування в школі. Чим вони займаються?
ІV. Вивчення нового матеріалу Шкільна громада – група учасників освітнього процесу, об’єднаних спільністю інтересів, що ставить перед собою певні спільні завдання, новий тип відносин, характерною рисою якого є взаємодія всіх його учасників заради досягнення спільної мети. Громадське самоврядування в закладах освіті – це право учасників освітнього процесу колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти. В закладі освіти можуть діяти (згідно ст. 28 Закону України «Про освіту»): - органи самоврядування працівників закладу освіти; - органи самоврядування здобувачів освіти; - органи батьківського самоврядування. Принципи самоврядування у сфері освіти: - пріоритет прав і свобод людини і громадянина; - верховенство права; - взаємна повага та партнерство; - прозорість; - відкритість та гласність; - обов’язковість дотримання досягнутих домовленостей; - взаємна відповідальність сторін. «Мозковий штурм» з питання: Які функції має виконувати самоврядування в нашій школі, які питання воно має розв’язувати. Завдання для учнів: Знайдіть в Інтернеті моделі учнівського самоврядування у закладах освіти України.
V. Рефлексія Об’єднати учнів у декілька груп по 4-5 осіб.
Завдання для учнів: Стисло викладіть перелік пропозицій стосовно вдосконалення роботи органу самоврядування у нашій школі.
VІ. Домашнє завдання Завдання для учнів: Поясніть вислів «Школа є сходинкою для підготовки громадянина до життя та діяльності в демократичному суспільстві»?
Немає коментарів:
Дописати коментар