понеділок, 25 травня 2020 р.

25.05.2020
 Ітелектуальної гри в 7 класі на тему  «Середні віки в історії людства»

(підсумковий урок  за курс  всесвітньої історії)


Даний урок має на меті перевірку наступних учнівських компетенцій із всесвітньої історії:
1.Хронологічної: вміння учнів орієнтуватися в історичному часі, співвідносити історичні події, явища з періодами Середньовіччя, орієнтуватися в науковій періодизації історії середніх віків;
2.Просторової:  вміння учнів орієнтуватися в історичному просторі, співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням середньовічних країн та природними умовами; користуючись картою, пояснювати причини і наслідки історичних подій;
3.Мовленнєвої: вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей; реконструювати образи минулого у словесній формі у вигляді опису; викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення, доведення, міркування;
4.Інформаційної: вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації, користуватися довідковою літературою, мережею Інтернет для самостійного пошуку інформації; виявляти різні точки зору;
5.Аксіологічної: вміння учнів формулювати оцінки і версії історичного розвитку.

Обладнання до уроку: ПК, мультимедійний проектор, презентація, роздатковий матеріал, карти
Література:
1. Десятов Д.Л. Методика використання пізнавальних задач у навчанні історії середніх віків.
2. Атлас. Історія середніх віків. 7 клас.
3. Всесвітня історія. 7 клас. Дидактичні матеріали/Упоряд.С.І.Клименко, Н.М.Морозова.
Тип уроку: підсумковий урок
Форма уроку: інтелектуальна гра.
Хід уроку
1.Розминка
1.1. Визначте хронологічні межі
1  команда
2 команда
1.Великого переселення народів
2.Існування Франкської  імперії
3.Виникнення ісламу та ісламського літочислення
4.Битви під Пуатьє
5.Походів вікінгів
6.Нормандського завоювання Англії
7.Столітньої війни
8.Скликання англійського парламенту
9.Час винайдення книгодрукування
10.Дату розколу християнської церкви
11.Монгольської навали на Східну Європу
12.Дати утворення Польського, Угорського королівств
13.Падіння Константинополя
1.Існування Франкського королівства
2.Існування Візантійської імперії
3.Верденського договору
4.Хрестових походів
5.Реконкісти, утворення королівства Іспанія
6.Дати утворення Священної Римської імперії
7.Генеральних штатів у Франції
8.Поширення романського і готичного стилів
9.Гуситських війн
10.Створення слов’янської абетки
11.Грюнвальдської битви
12.Битви на Косовому полі
13.Утворення Османської держави

1.2. Розтлумачте поняття
1  команда
2 команда
«Середні віки»
«варвари»
«халіфат»
«василевс»
«феод»
«васалітет»
«цех»
«духовно-рицарські ордени»
«вітраж»
«парламент»
«єретик»
«гусити»
«Піднебесна імперія»
«касти»
«осінь Середньовіччя»
«Велике переселення народів»
«іслам»
«імперія»
«феодалізм»
«феодальна драбина
«гільдія»
«хрестові походи»
«фреска»
«Генеральні штати»
«інквізиція»
«ярлик»
«яничар»
«індуїзм»

2. Робота з картою  (одному представнику  від команди треба  показати…)
1  команда
2 команда
-   Напрямок  Великого переселення народів
-   Територію найсильнішої варварської держави
-   Територію першої середньовічної імперії в Європі
-   Територію найбільшої імперії Європи
-   Країну, де відбувалися основні події Столітньої війни
-   Країну, де зародився гуманізм і почалося Відродження
-   Країну, де відбувався гуситський рух
-   Країну, де зародився парламент
-   Країну, завойовану арабами
-   Напрямок Хрестових походів
-   Місце зародження ісламу
-   Батьківщину вікінгів
-   Найбільше місто Європи
-   Країну першого університету
-   Країну-форпост католицизму на Сході Європи
-   Державу, спадкоємицю Візантії, Третій Рим
-   Напрямки походів арабів
-   Напрямки монгольської навали
-   Напрямки завойовницьких походів турків
-   Італійські міста-республіки


3. «Знавці династій» (робота з картками)
1.         Вказати назву держави, де правили династії:
Плантагенетів –
Ягелонів –
 Гогенштауфенів –
 Медичі –
2.         Вказати ім’я династії:
Франція –
Арабський халіфат -
Священна Римська імперія –
Китай –

3.         Розпізнайте монархів і розташуйте їх у хронологічній послідовності за часом правління:
Карл Великий,    Філіп ІV Красивий,   Вільгельм I Завойовник,   Генріх ІІ Плантагенет,
Оттон   Фрідріх ІІ Штауфен,  Фернандо II,    Іван ІІІ,    Казимир ІІІ Великий, Мехмед ІІ
4. Вікторина «Людина і суспільство» (швидше, швидше, швидше…)

Правитель якої середньовічної держави жив в Сараї?
Коли в історії воювали квіти?
Що об’єднує всі ці імена: Людвіг, Людовік, Луїджі, Лайош?
Довге волосся та борода у варварів: що це - ознака дикості та безкультурності чи…?
Що об’єднує німецьке слово «ріхтер», французьке «шевальє», англійське «найт»?
У 565 р. ірландський священник Коламба, подорожуючи Шотландією, на березі річки Несс став свідком поховання людини. На своє запитання: «Від чого ця людина померла?» - священник отримав дивну відповідь. Як ви думаєте, що відповіли місцеві?
Чому часто англи і сакси пекли хліб із жолудів? Чим пояснити цю дивну звичку?
Яку хворобу прозвали «чорною мітлою людства»?
На запитання «Який прибуток приносить земля?»  її власник відповідав: «500 чоловік». Поясніть таку відповідь.
Чи існувала в добу Середньовіччя цілковита гармонія між людиною і природою?
Чому саме в монастирях розвивалося тваринництво?
Яка із домашніх тварин цінувалася найбільш в селянському господарстві? Чому?
Чому основним монетним металом в Європі було срібло?
Із виготовленням якого предмета європейці стали більше дбати про свій зовнішній вигляд?
Чому середньовічні європейці рідко купалися?
Чому багатоповерхівки вперше почали споруджувати у містах?
Який винахід призвів до появи важкої кавалерії?
Який винахід у військовій справі призвів до втрати рицарями свого панівного становища у суспільстві?
Чому феодали навмисно псували дороги та мости у своїх володіннях?
Чому у Середньовіччі під час стихії тривожно били у церковні дзвони?
Які джерела енергії використовувала середньовічна людина?
Чому найбільші свята – від Різдвяного посту до Трійці – припадали на час між польовими роботами?
Що було основним джерелом багатства у Середньовіччі?
Що середньовічна людина вважала найважливішим у своєму житті?
Що мало стримати короля від сваволі?
Як називався середньовічний суд?
Навіщо папа Григорій VII («Святий чорт») ввів обряд целібату?
Яким чином сучасний демократичний лад в країнах Європи пов'язаний з правилами, що панували у середньовічних містах?
Сільські громади, цехи, ордени, гільдії - чому середньовічна людина так прагнула об’єднуватися у спільноти за інтересами?
Чи могли у середньовічному суді зустрітися представники різних станів?
Кого у середньовіччі називали ідіотами?
Про що свідчило поширення єресей?
Про що свідчили селянські повстання?
Чому церква забороняла мирянам читати і тлумачити Біблію?
Головна причина конфлікту між папами та імператорами?
Хто виграв найбільше від цього конфлікту?
Які його результати?
Що поєднує ці слова: рис, абрикос, лимон, кавун?
Найстрашніше покарання для середньовічної людини?
Улюблений колір художників середньовіччя?
Який шкільний предмет зображали у вигляді грізної королеви з ножем для підчищення помилок у правій руці і з батогом у лівій?
Роджер Бекон (ХІІІ ст.): Існує три джерела знання:  авторитет, розум і …
Назвіть панівний у середньовічній Європі філософський і педагогічний метод
На урочистостях поряд з троном василевса стояв ще один трон, на якому ніхто не сидів. Для чого чи для кого твін був призначений?
Що спільного між мусульманами та іконоборцями?
Чому в арабів розвинулося мистецтво каліграфії?
Які історичні обставини сприяли виникненню багатоженства в ісламі?
Чому мусульмани вважають священним містом Єрусалим?
Чому в житлах мешканців Скандинавії продукти підвішували під стелю?
Скільки років тривала Столітня війна?

5.  «Хто більше?»  Назвати по черзі:
1.    Причин політичної роздробленості
2.    Германських племен періоду Великого переселення народів
3.    Середньовічних королівств і республік
4.    Середньовічних вчених
5.    Технічних винаходів епохи
6. Знавці приказок
- «Рівняти по вісі возу» (особливо цим полюбляли займатися монголи)
- «Пара забинтованих ніг варта ванни сліз»
- «Немає грошей, немає швейцарців»
- «Міське повітря робить людину вільною»
- «Що з воза впало, те пропало»

7. Конкурс капітанів
- З якою метою в Китаї карнизи в пагодах робили загнутими догори? (слайд)
- Що вважалося делікатесом із м’ясних страв в Китаї?
- Які військові прийоми застосовували під час бойових дій як гусити, так і запорозькі козаки?
- Про яку архітектурну споруду у Візантії говорили, що цей «дивний витвір… збудований не на камені, а спущений на золотому ланцюгові з висоти небес»?
- Про середньовічне суспільство казали «троякий люд»? Поясніть це.




8. Що? Де? Коли?
8.1. Що спільного між лицарем, стадом корів, табуном коней та сучасним танком?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...