неділя, 17 травня 2020 р.


11 клас
Підсумкова контрольна робота з історії України
І варіант
Завдання 1 — 15 складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.(0,2 бала за правильну відповідь)
1.  Коли розпочався “Визвольний похід” Червоної Армії:
А 23 серпня 1939 р.;  Б 17 вересня 1939 р.;  В 1 вересня 1939 р.;Г 17 серпня 1939 р.
2. Карпатський рейд у 1943 р. було здійснено партизанським з’єднанням під командуванням:
А Сабурова;  Б Медведєва;  В С. Ковпака;   Г Кузнецова.
3. В якому році була проведена операція “Вісла”:
А 1945 р.;  Б 1946 р.;  В 1947 р.;Г 1948 р.
4.Яку назву мала область, що з’явилася на картах адміністративно-територіального устрою УРСР у 1954 р.  

 5.   В якому році відбувся ХХ з’їзд КПРС:
А листопаді 1955 р.;   Б лютому 1956 р.;   В червні 1956 р.;    Г грудні 1957 р.
6.         Раднаргоспи – це:
А установи виконавчої влади держави або самоврядної території, які відають певною галуззю або сферою суспільного життя і здійснюють державне управління в цій сфері;
Б організації, що керували системою державних закупівель сільськогосподарської продукції в Україні;
В державні органи, що здійснювали укрупнення колгоспів, продаж їм техніки машинно-тракторних станцій (МТС);
Г органи державного управління, утворені за територіальним принципом, що керували промисловістю та будівництвом у межах економічних районів.
7.Укажіть особу за описом:
“Його ім’я майже чотири десятиліття фігурує в списках кращих кінематографістів світу. Його славу започаткував тріумфальний хід планетою великий фільм "Тіні забутих предків". Вірменин грузинського походження, творець візитної картки українського “поетичного кіно”. Його називали “генієм” та “маестро” його друзі – світові митці Федеріко Фелліні, Мікеладжело Антоніоні, Жан-Люк Годар, Анджей Вайда, Ів Сен Лоран, Андрій Тарковський та інші. Сам про себе режисер казав, що він: “вірменин, який народився у Тбілісі і сидів у російській в’язниці за український націоналізм”.
А Л. Осика;                           Б І. Миколайчук;
В Ю. Іллєнко;                            Г С. Параджанов

8. Яка подія відбулась 9 листопада 1976 р.:
А створення Української Гельсінської спілки;   Б випуск журналу “Український вісник”;
В презентація в кінотеатрі “Україна” стрічки “Тіні забутих предків”  Г прийнято нову Конституцію УРСР
9. З якою метою проводився Всесоюзний референдум 17 березня 1991 р.:
А на підтвердження Акта проголошення незалежності України;
Б для перших виборів президента України;
В на підтримку нового проекту союзного договору;
Г на підтвердження розпаду СРСР.

10.  Укажіть особу за описом :
“Український поет, перекладач, кіносценарист, драматург, державний і громадський діяч. У середині 80-х pp. був обраний до правління Київської організації Спілки письменників України, далі — його головою, а ще згодом — першим Головою Народного руху України та депутатом Верховної Ради України, керував товариством “Україна”, очолював Світовий конгрес українців та Конгрес української інтелігенції (КУІн).”
А І. Драч;
Б В. Чорновіл;
В Л. Лук’яненко;
Г Д. Павличко.
11.  Конституції України була прийняти Верховною Радою:
А 8 червня 1995 р.;    Б 24 серпня 1995 р.;    В 16 червня 1996 р.;    Г 28 червня 1996 р.
12.  Яке питання виносилося на Всеукраїнський референдум у квітні 2000 р.:
А прийняття Конституції України;
Б скорочення  кількості депутатів Верховної Ради та скасування їх недоторканності;
В питання довіри чи не довіри Верховній Раді України і Президенту;
Г питання внесення змін до Конституції України.
13.  Коли відбувались події, зображені на фото:
А 2004 р.;
Б 2005 р.
В 2013 р.;
Г 2014 р.

  14.       Що стало приводом до початку Євромайдану та Революції Гідності:
А уряд М.Азарова ухвалив рішення про вступ України до Митного та євразійського союзів – об’єднань, де домінує Росія;
Б уряд М.Азарова ухвалив рішення призупинити підготовку до підписання Угоди про асоціацію України з ЄС;
В  уряд М.Азарова ухвалив рішення про відмову України брати участь у програмі НАТО “Партнерство заради миру”;
Г В.Янукович заявив про вихід України з СОТ (Світової Організації Торгівлі).
У завданнях 15-21 до кожної інформації, позначеної буквами, доберіть одну правильну відповідь з варіантів, позначених цифрами. (0,5 балів за правильну відповідь)
15.Установіть відповідність між назвами битв Другої світової війни на українських землях та їх наслідками.
А Битва за Дніпро
1 звільнено територію Київської та Житомирської областей, деякі райони Вінниччини та Рівненщини
Б Корсунь-Шевченківська операція
2 розгромлено 12 дивізій противника, створила умови для  визволення Криму
В Житомирсько-Бердичівська операція
3 звільнено від окупантів Миколаївську області та значну частину Молдови
Г Нікопольсько-Криворізька операція
4 подолання радянськими військами “Східного валу”, початок визволення Правобережної України

5 оточення та розгром німецьких військ, який порівнюють із результатами Сталінградської битви


16.Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А космополітизм
1 повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних, полонених
Б “жданівщина”
2 вигнання, висилка окремих осіб чи цілих народів з постійного місця проживання
В репатриація
3  ідеологічний наступ партійного керівництва СРСР на радянську (у тому числі і українську) інтелігенцію в післявоєнний період
Г депортація
4 теорія і практика, в основу яких покладено тезу про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації

5 термін комуністичної системи, що стосувався національно-свідомих представників радянських республік які виступали за розвиток власної мови, культури, історичних традицій

17.Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.
А музика
1 С. Параджанов
Б література
2 Г. Майборода
В образотворче мистецтво
3 Т. Яблонська
Г кіномистецтво
4 В. Глушков

5        Л. Костенко

18.Співвіднесіть прізвища діячів з фактами їхньої біографії.
А В. Романюк
1 дисидент, художник, автор картин “В дорозі”, “Калина”
Б О. Заливаха
2 режисер фільмів “Женці”, “Високий перевал”
В В. Денисенко
3 письменник, автор твору “Собор у риштуванні”
Г Є. Сверстюк
4 релігійний дисидент, боровся за права УГКЦ

5        письменник, автор творів “Дума про тебе”, “Чотири броди”

19. Співвіднесіть характер спрямування партії та її назву.
А праві
1 Партія зелених (ПЗУ)
Б екологічні
2 УНП, УХДП, ДСУ, УНДП
В національно-центриські
3 Товариство ім. Т. Г. Шевченка, Товариство “Меморіал”
Г українська соціал-демократія
4 СДПУ, ОСДПУ

5        УРП, ДемПУ, УСДП

20.Установіть відповідність між політичними партіями та їхніми лідерами.
АСвобода
1 О. Ляшко
Б Радикальна партія
2 Ю. Тимошенко
В БЮТ
3 В. Ющенко
Г Наша Україна
4 Д. Ярош

5 О. Тягнибок

У завданнях 21-24  розташуйте історичні події у хронологічній послідовності
(1 бал за правильну відповідь)
21.       Установіть хронологічну послідовність подій:
А початок “рейкової війни”;
Б  включення Південної Бессарабії і Північної Буковини до складу УРСР;
В звільнення Києва від німецьких загарбників;
Г створення УПА.


22.       Установіть послідовність цитованих подій:
А “Стаття 1. Українська радянська Соціалістична Республіка є соціалістична загальнонародна держава, яка виражає волю й інтереси робітників, селян та інтелігенції, трудящих республіки всіх національностей”.

Б “…Під час презентації у київському кінотеатрі “Україна” фільму “Тіні забутих предків” з різкою критикою арештів серед інтелігенції, які відбулися, виступили Іван Дзюба, Василь Стус і В'ячеслав Чорновіл. Під їхнім листом підписалося 140 присутніх...”

В “В бюджете на содержание учреждений просвещения, начиная с ... г., ежегодно предусматриваются ассигнования в сумме 2,5 млн руб. на повышение ставок заработной платы учителей начальных классов, ведущих занятия по русскому языку, учителей русского языка и литературы 4—10 классов. Увеличен стипендиальный фонд на 357 тыс. руб. для выплаты повышенной стипендии студентам, занимающимся по специальности “Русский язык и литература”.

Г “Отметить, что книга “Україно наша Радянська” по ряду важных принципиальных вопросов отходит от партийных, классовых позиций. В ней не дается четкого классового анализа и оценки отдельных исторических явлений, идеализируется украинское козачество и Запорожская Сечь, не показаны острота и сложность классовой борьбы на Украине в послеоктябрьский период, борьба партии за чистоту и боеспособность своих рядов, против уклонов от ленинской генеральной линии, в том числе и против уклонов в национальном вопросе.”
23. Установіть хронологічну послідовність подій:
А затвердження Верховною Радою України Державного гімну "Ще не вмерла України...";
Б заснування Збройних Сил України;
В Помаранчева революція;
Г Україна стала членом Ради Європи.

Завдання 24-26 мають сім варіантів відповідей, серед них лише три правильні (0,75 бала), на завдання 26 дати розгорнуту відповідь (1,5 бали)
24.Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – початку 1950-х рр.) визначалася:
1.         Відбудова здійснювалась швидшими темпами ніж в країнах Західної Європи.
2.         Широко використовували репресивно-каральні методи.
3.         Наявність достатньої кількості кваліфікованої робочої сили та спрямування основної частини капіталовкладень у відбудову промисловості.
4.         Проводилася сувора економія і накопичення фінансів за рахунок сільського господарства, легкої та харчової промисловості.
5.         Економіка України відбудовувалася як самостійний замкнений комплекс.
6.         В Україні застосовувався світовий досвід виходу з кризи.
7.         У паливно-енергетичному балансі перевага у споживанні надавалася вугіллю, а не нафті й газу.

25.       Що з перерахованих подій відноситься до періоду президенства В. Ющенка:
1.         Введення гривні.
2.         Прийняття Конституції України.
3.         Створений Національний банк України.
4.         Україна вступає у світову економічну кризу.
5.         Вступ України до СОТ (Світової Організації Торгівлі).
6.         “Касетний скандал”.
7.         Росія припинила поставки газу в Україну і звинувачує Україну в несанкціонованому відборі газу.

26. Впізнайте явище/подію, вкажіть її причини та наслідки.
«Сьогодні  можна  скільки  завгодно  говорити   про   політичний   характер   рішень Верховної Ради і Верховного Суду України щодо визнання  недійсними  результатів другого туру голосування і недовіри Центральній виборчій комісії…»




11 клас
Підсумкова контрольна робота з історії України
ІІ варіант
Завдання 1 — 15 складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.(0,2 бала за правильну відповідь)
1.      1.Укажіть дату укладання радянсько-німецького пакту про ненапад:
А 28 вересня 1939 р.;  Б  23 серпня 1939 р.; В 22 червня 1941 р.;  Г 23 серпня 1940 р.
2.    
  
2.Укажіть особу за описом:
“Письменник і кінорежисер, маляр і політик, великий патріот свого народу та син свого часу. Всесвітнє визнання його таланту незаперечне, бо ще в 1958 р. на спеціальному конкурсі в Брюсселі серед двадцяти найкращих фільмів усіх часів і народів названо було не озвучену ще тоді “Землю” українського режисера. Епосом війни називають його кіноповість “Україна в огні”. Цей твір був Сталіним заборонений.”
А І. Савченко;
Б В. Мураделі;
В Г. Юра;
Г О. Довженко.


3.Що стало причиною виходу УРСР на міжнародну арену: 
А керівництво СРСР таким чином прагнуло розширити свій вплив у міжнародних організаціях; 
Б у такий спосіб союзне керівництво віддячило республіці за внесок у перемогу над фашизмом; 
В вимогою учасників антигітлерівської коаліції;
Г намагання керівництва СРСР залучити на свій бік частину українських повстанців.

4.Які наслідки для соціально-економічного розвитку УРСР в 1954-1964 рр. мала програма зображена на плакаті:
А вирішено проблему нестачі кормів для тваринництва, збільшення поголів’я худоби;
Б нестачу зернових перекрила врожайність кукурудзи, вирішення продовольчої проблеми;
В випередження США у виробництві молока, м’яса і масла;
Г скорочення посівів зернових культур, продовольча криза, початок закупок зерна за кордоном.


5.В якому році була запроваджена система раднаргоспів:
А 1955 р.;  Б 1956 р.;  В 1957 р.;  Г 1658 р.
6.Яку п’ятирічку називали “золотою”:
А сьому;   Б восьму;     В дев’яту;     Г десяту.
7. Чим було зумовлено появу такого явища як “дефіцит”:
А недостатньою кількістю імпортного товару, падінням цін на основні експортні товари СРСР;
Б зростанням доходів громадян при стабільних цінах і при відсутності зростання виробництва; 
В темпи зростання чисельності населення перевищували темпи прирості населення;  
Г  стрімким падінням виробництва товарів народного споживання.
8.Живий ланцюг “Українська хвиля” у 1990 р. простягався:
А від Києва до Івано-Франківська;   Б від Києва до Донецька;
В від Києва до Львова;   Г від Львова до Донецька.
9. З якою метою проводився Всеукраїнський референдум 1 грудня 1991 р.:
А на підтвердження Акта проголошення незалежності України;  Б для перших виборів президента України;
В на підтримку нового проекту союзного договору;   Г на підтвердження розпаду СРСР.
10. В якому році було прийнято закон “Про збройні сили України”:
А 4 листопада 1991 р.;   Б 6 грудня 1991 р.;   В 12 грудня 1991 р.;    Г 8 жовтня 1991 р.
12. Які грошові знаки виконували функцію засобів грошового обігу в Україні в період 1992–1996 рр.:
А гривні;   Б купони-карбованці багаторазового використання;   В карбованці;   Г рублі.


14.Коли відбувались події, зображені на фото:
А 2003-2004 рр.;
Б 2004-2005 рр.
В 2012-2013 рр.;
Г 2013-2014 рр.


15.До складу «нормандської четвірки» з урегулювання питання ситуації на сході України ввійшли: Україна, Росія, Німеччина та:
А Велика Британія, Б Франція, В Білорусь, Г Грузія
У завданнях 16-21 до кожної інформації, позначеної буквами, доберіть одну правильну відповідь з варіантів, позначених цифрами. (0,5 балів за правильну відповідь)
16.Співвіднесіть дати з подіями.
А героїчна оборона Севастополя
1 8 квітня-12 травня 1944 р.
Б героїчна оборона Керчі
2 24 січня-17 лютого 1944 р.
В Корсунь-Шевченківська операція
3 30 грудня 1941 р.-19 травня 1942 р.
Г Кримська наступальна операція
4 8 вересня-18 жовтня 1944 р.

5        30 жовтня 1941р.-4 липня 1942 р.
17.Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А буржуазний націоналізм
1 масове створення колективних господарств
Б “лисенківщина”
2 вид матеріальної міжнародно-правової відповідальності, полягає у відшкодуванні державою заподіяного нею збитку в грошовій або іншій формі
В репарації
3 політична кампанія з переслідування групи генетиків і тимчасової заборони генетики
Г колективізація
4 теорія і практика, в основу яких покладено тезу про пріоритетність загальнолюдських цінностей над цінностями окремої нації

5 термін комуністичної системи, що стосувався національно-свідомих представників радянських республік які виступали за розвиток власної мови, культури, історичних традицій
18.Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.
А музика
1 А. Горська
Б література
2 Ю. Іллєнко
В образотворче мистецтво
3 Д. Павличко
Г кіномистецтво
4 Ю. Мейтус

5        М. Амосов
19.Співвіднесіть прізвища діячів з фактами їхньої біографії.
А І. Білик
1 президент Академії наук УРСР
Б Л. Биков
2 композитор, автор пісень “червона рута”, “Водограй”
В В. Івасюк
3 письменник, автор твору “Меч Арея”
Г Б. Патон
4 актор, режжисер фільмів “ В бій ідуть тільки старики”, “Ати-бати йшли солдати”

5        письменник, автор творів “Дума про тебе”, “Чотири броди”
20.Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А “перебудова”
1 період системної кризи, яка проявлялась у всіх сферах життя: економіці, політиці, соціальній сфері, суспільній моралі тощо
Б “застій”
2 політика звільнення від жорстких обмежень, державного регулювання чи контролю; політика ідеологічної свободи
В суверенітет
3 удосконалення всіх сфер життя, здійснюване під керівництвом КПРС у другій половині 80-х рр.
Г лібералізація
4 цілковита незалежність держави від інших держав в її внутрішній зовнішній політиці

5 політика максимальної відвертості та правди в діяльності державних і громадських організацій, дієва і активна форма участі громадської думки в демократичному вирішенні найважливіших проблем країни
21. Установіть відповідність між політичними партіями та їхніми лідерами.
А Правий сектор
1 О. Ляшко
Б КПУ
2 В. Янукович
В Народний Рух
3 П. Симоненко
Г Партія Регіонів
4 Д. Ярош

5 В. Чорновіл

У завданнях 22-24  розташуйте історичні події у хронологічній послідовності
(1 бал за правильну відповідь)
22. Установіть хронологічну послідовність подій:
А початок критики В. Сосюри в газеті “Правда”;
Б  Україна стала постійним членом Ради Безпеки ООН;
В постанова про перехід до обов’язкової семирічної освіти;
Г скликання Львівського церковного собору.
23.       Установіть послідовність цитованих подій:
А “Своїм головним завданням Група вважає ознайомлення світової громадськості з фактами порушень на терені України Загальної Декларації прав людини…”
Б “…ліквідувати Українську Раду народного господарства. Визнати за необхідне ліквідувати Ради народного господарства економічних районів УРСР…”
В “…товариш Гончар, зрілий майстер художнього слова, автор відомих творів “Прапороносці”, “Людина і зброя”, в своєму новому романі “Собор” як в кривому дзеркалі змалював працю, побут та духовний світ металургів і колгоспників Подніпров’я, провівши ворожий водорозділ між керівниками та масами...”
Г “Выполняя постановление ЦК КПСС и Совета Министров СССР, министерства и ведомства, партийные и советские органы, первичные партийные организации и педагогические коллективы учебных заведений Украинской ССР осуществили конкретные меры, направленные на создание условий для повышения уровня преподавания и изучения русского языка — языка дружбы и братства народов СССР, средства межнационального общения.”
24. Установіть хронологічну послідовність подій:
А вибух на Чорнобильській АЕС;
Б початок процесу “перебудови”;
В спроба антиконституційного перевороту в СРСР;
Г Біловезькі угоди керівників про створення СНД

Завдання 25-26 мають сім варіантів відповідей, серед них лише три правильні (0,75 бала), на завдання 27 дати розгорнуту відповідь (1,5 бали)

25.       Визначить негативні наслідки радянізації.
1.         Поляків — чиновників звільняли, на їх місце ставили або колишніх членів КПЗУ, або відряджених із радянської України працівників.
2.         Ліквідовано безробіття, введено восьмигодинний робочий день, підвищилася заробітна плата робітників.
3.         Широкого розмаху набула ліквідація неписьменності й малописьменності для дорослих.
4.         Розпущено українські політичні партії, а їхніх лідерів депортовано.
5.         Розпочалася насильницька колективізація.
6.         Введено безкоштовне навчання і медичне обслуговування.
7.         Надано житло в містах біднякам, які мешкали у підвалах.

26.  Назвіть характерні риси багатопартійності в Україні.
1.      Незначна соціальна база.
2.      Нові партії активно об’єднувались в політичні блоки.
3.      Декілька сотен політичних партій.
4.      Формування партій відбувається під певного лідера.
5.      Партії не відіграють ніякого впливу на політичне життя.
6.      Більшість партій дотримуються правих політичних поглядів.
7.      Жодна політична партія поки що не мала такого впливу і можливостей як КП України.

27.  Впізнайте явище/подію, вкажіть її причини та наслідки.
Цю подію українська письменниця описала так:
«Не зміна облич при владі, а зміна системи, і найголовніше — пошук інструментарію для зміни цієї системи»







Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...