четвер, 8 жовтня 2020 р.

9 клас всесвітня історія


Тема. Практична робота № 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ'я: від «Декларації прав людини і громадянина» до «Цивільного кодексу» Наполеона.

Мета: дослідити зміст документів Великої Французької революції, розвивати уміння працювати з історичними джерелами, статистичними даними, біографічними відомостями; проаналізувати фактичний матеріал, показати компетентність у використанні правових знань, сприяти формуванню позиції свідомого громадянина.

Тип уроку: бінарний урок (всесвітня історія та правознавство) практичне заняття.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор та екран (мультимедійний комплекс), підручник,  ілюстративний матеріал, картки.

Основні поняття і терміни: громадянське рівноправ’я, Декларація прав людини, Просвітителі, Цивільний кодекс, якобінці, Конституція, диктатура, майновий ценз, монархія, республіка.

Хід уроку

1.     Організація навчальної діяльності.

Вчитель: Добрий день! Ми закінчили вивчення теми «Велика Французька Революція».

На сьогоднішньому уроці, тема якого «Утвердження принципів громадянського рівноправ'я: від «Декларації прав людини і громадянина» до «Цивільного кодексу» Наполеона, ви повинні, аналізуючи фактичний матеріал Великої Французької Революції дослідити зміст документів, встановити відповідність статей цих документів принципам громадянського рівноправ’я. І показати свою компетентність при використанні правових знань у своєму житті.

(План уроку записаний на дошці)

 

План уроку

1. Вплив ідей Просвітництва на формування громадянського рівноправ’я.

2. Дослідження документів, які закріплюють принципи громадянського рівноправ’я.

3. Виступ блогерів.

4. Робота з правовою термінологією, як основою у формуванні компетентностей на уроках історії та права.

5. Підсумки роботи групи експертів- політологів над проблемним питанням.

Весь контекст змісту уроку дасть змогу відповісти на проблемне питання: «Чому принципи громадянського рівноправ’я важливі для розвитку суспільного життя в демократичній країні?»

2.     Актуалізація опорних знань.

1.                Давайте згадаємо ідеї Французьких просвітителів, щодо суспільно – політичних змін в державному устрої.

( робота групи експертів)

(На дошці слайди портретів просвітителів та зміст ідей.)

2.                 Вчитель.  Пропоную згадати історичні обставини, події Великої Французької революції за допомогою "мозкового штурму" дати відповіді на питання:

1.  Що таке громадянське рівноправ’я?

2.  Коли і як було прийнято «Декларацію прав людини».

3.  Як «Декларація прав людини» втілювала в своїх положеннях принципи громадянського рівноправ’я?

4.  Коли і за яких історичних обставин з" явився «Цивільний кодекс».

5.  Яке відображення знайшли принципи громадянського рівноправ’я в «Цивільному Кодексі»?

Вчитель заслуховує відповіді учнів, підводить підсумки мозкового штурму .

Вчитель:  Зараз ми надамо слово групі учнів, які займались вивченням висловів Наполеона.( цими висловами можуть бути наступні:

Велика політика - лише здоровий глузд застосований до великих справ.

У політиці немає серця, лише голова.

Народ без релігії - корабель без компасу.

Військо баранів, очолюване левом,завжди отримає перемогу над військом левів, очолюваним бараном.

Хто стоїть високо і у всіх на очах, не повинен дозволяти собі різких рухів.

Група знайомить учнів з своєю роботою і пропонує учням питання для роздуму:

1.Наприкінці свого життя Наполеон сказав: «Моя справжня слава не є в 40 виграних мною битвах… проте не буде і не може бути забутим мій Цивільний кодекс».

2.Чим, на вашу думку, була обумовлене це переконання?

(учні висловлюють свої думки.)

Під час своєї відповіді учні повинні зазначити, що суспільство втомилося від війни і влада демонструє бажання підтримати буржуазію, підприємців. Слова Наполеона показують,що він розуміє, яким важливими для приватних власників є закріплення економічних прав. Для суспільства це - остаточне закінчення феодалізму і сподівання на процвітання в майбутньому.)

Вчитель:  переходимо до наступного етапу уроку.

Під час вивчення теми "Велика Французька Революція" учні отримали завдання написати есе.( Теми есе: "Права людини і громадянина в якобінській Франції"."Що для мене "Декларація...., Цивільний кодекс?")

Тепер пропонуємо групі учнів, які виклали свої роздуми в соціальну мережу, поділитися змістом своєї блогерської роботи.

Сьогодні серед молоді дуже велику популярність мають блогери.

Виступ блогерів.

Вчитель. Дякую за роботу, ваша думка і оцінка нам дуже важливі.

3.  Вчитель правознавства.

Для роботи з наступними документами, пропоную згадати поняття, які ми вивчили на уроках правознавства.

Вчитель проводить гру" Шифрувальник "

( диктатура, імперія, революція, монархія, республіка, конституція, декрет, майновий ценз)

Кожна група отримує зашифровані поняття.

Вам треба їх розшифрувати та дати визначення.

Серед розшифрованих понять ми зустріли поняття монархія і республіка. Поясніть значення понять,в чому різниця між ними.

4.  Вчитель ділить клас  на дві групи і пропонує наступне завдання: дослідити документи і навести аргументи "за" та "проти", що свідчать  утвердження  принципів громадянського рівноправ’я у Франції в період між появою «Декларації та Цивільного кодексу".

( при виконанні завдання учні користуються електронними носіями інформації)

Перша група досліджує Конституцію 1791 року та конституцію 1795 року

Друга група досліджує Конституцію1793року та конституцію 1799року.

У відповідях учнів повинні прозвучати тези

(Конституція 1791 року проголосила у Франції конституційну монархію (форма державного правління), у виборчій системі активно застосування майновиї обмежень, поділ на "активних" і "пасивних"

Конституція 1793року проголосила республіку( народ носій влади), Скасовано поділ на "активних" і "пасивних", виборче право мають всі чоловіки, які досягли 21 віку. Гарантувались права людини. Але в дію ця конституція впроваджена не була. Встановлення якобінської диктатури.

Конституція 1795 року проголосила збереження республіки, запровадила майновий ценз, скасовувала загальне виборче право, вводилась двоступенева виборча система.

Конституція 1799 року формально визнавала республіку, реально закріплені переважаючі інтереси промислової та фінансової буржуазії. Не містила Декларації прав людини, загальне виборче право, але багатоступенева система виборів.)

Вчитель. Ми з вами  проаналізували історичні умови, дослідили зміст документів, встановили відповідність принципам громадянського рівноправ’я. Але дуже важливо, щоб ви вміли застосувати набуті знання у житті, вміли чітко формулювати своє ставлення, визначати позицію щодо подій в державі і світі.

Перейдемо до обговорення проблемного питання:

«Чому принципи громадянського рівноправ’я важливі для розвитку суспільного життя в демократичній країні?»

Надаємо слово групі – політологів.

Очікуваний результата ( рефлексія). Учні у відповідях зазначають принципи громадянського рівноправ’я.

Вчитель:

Давайте подумаємо, де для вас є актуальними принципи громадянського рівноправ’я у вашому житті.

Метод "закінчи речення...".    Я можу......

( варіанти відповіді)

·     приймати участь у  громадських організація;

·     бути волонтером;

·     бути членом шкільного самоврядування;

·     дискутувати з адміністрацією школ;

·     писати статті в газети, журнали;

·     бути блогером;

·     відкрити рахунок в банку;

·     стати приватним підприємцем;

·     приймати участь в опитуваннях;

·     приймати участь в громадських проектах;

Вчитель.Отже, ми впоралися з поставленими завданнями. Вам вдалося показати розуміння всієї важливості і значимості принципів громадянського рівноправ’я для розвитку демократичного суспільства. І нам би дуже хотілося, щоб сьогоднішній урок сприяв формуванню у вас активної життєвої позиції, яка допоможе стати дієвими громадянами нашого суспільства.

3.     Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Все про козаків

Школа для всіх. Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати психічне здоров’я підлітків

 Школа для всіх.   Онлайн-курс про організацію інклюзивного освітнього середовища  Чотири поради для вчителів та батьків, як підтримувати пс...